Dotaz
Dobrý den, prosím o informace o vhodné dietě pro 75 letého otce, který má zjištěno velké množství polypů v tlustém střevě. Nedávno měl krvácení z konečníku. Nevím, zda je pro něj vhodná dieta s vlákninou nebo spíše s omezením vlákniny (šetřící nebo s omezením zbytků), nebo jiná. Nevím co vařit abych mu neublížila. (a aby mu to chutnalo). Taky se pořád nemůžeme domluvit ohledně vhodnosti pití zrnkové kávy a piva. Děkuji za Vaše webovky a také za odpověď.
Marie, Krnov
Odpověd
Vážená paní, nejlepší řešení pro Vašeho otce je odstranění polypů z tlustého střeva. Dokud nebudou odstraněny polypy z tlustého střeva, doporučuji bezezbytkovou dietu (č. 5). Bezezbytková dieta omezuje zátěž tlustého střeva a v případě Vašeho otce tím nedochází k dráždění polypů. Jedná se o šetřící dietu (šetří trávicí trakt) s omezením vlákniny. Alkohol (včetně piva) a zrnková káva nejsou vhodnými nápoji. Více informací o této dietě s omezením zbytků lze najít a našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz