Dotaz
Dobrý den, měl bych prosbu mohli by jste mi poslat ve forme textu a nebo pdf vše o pankreatické výžive a onemocnění žlučníku ? Jelikož můj tatka onemocnel timto způsobem a nachazím v knihkupectví jen přiblblé brožurky kde ani není řečeno jestli může to či ono i mléko se neda v tom najít, tímto bych vás chtěl požádat o nějaké informace s tou to problematikou.
Milan, Nymburk
Odpověd
Dobrý den, díky za dotaz Všechny diety, které potřebujete jsou popsány na našich stránkách dietologie.cz. Jsou to všechny dostatečné informace, které by Vám měly stačit pro sestavování jídelních lístku pro Vašeho otce. Je tam výběr povolených potravin a seznam nedoporučovaných potavin. Občas se na stránkách objeví také vzorové jídelní lístky do domácího ošetřování. V akutním stádiu začínáme dietou pankreatickou (uvedeno v sekci speciální diety) a poté pokračujeme dietou s omezením tuku (dieta č.4 - v sekci základní diety), v chronickém stádiu pak pokračujeme dietou šetřící (dieta č. 2 v - v sekci základní diety).
redakce serveru dietologie.cz