Dotaz
Dobrý den, prosím o radu, zda mohu při dně užívat potravinový doplněk chlorella (výtažek z mořských řas). Děkuji.
Ivan, Praha
Odpověd
Dobrý den, Chlorella nepatří k látkám s vysokým obsahem purínů, může se tedy Chlorella při dně užívat. Při dně doporučuji vyhýbat se bohatým zdrojům purínů, dráždivým látkám, a důležité je hodně pít. Hojným příjmem tekutin zavodňujících organismus dochází ke zředění moči a ke snížení hladiny kyseliny močové v krvi. Důležité je rozložit stravu do několika denních menších porcí (jíst 5-6 x denně) a mít dostatek pohybu. V případě nadváhy nebo obezity redukovat tělesnou hmotnost (ale úbytek tělesné hmotnosti nemá být prudký, optimální je úbytek tělesné hmotnosti 0,5 kg týdně). Vše o dietě při dně a výběr vhodných potravin při onemocnění dna najdete na našich webových stránkach.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz