Dotaz
Dobrý den, Prosím o radu zda se dá u diety při dně konzumovat tyto potraviny: Koření: bazalka, oregano, saturejka, kari koření ořechy: mandle, vlašské, lískové, arašídy, para ořechy, keshu olejnatá semena: sezamové, lněné, dýňové, slunečnicové kontroverzní česnek a lilkovitou zeleninu jako: rajčata, papriky. Děkuji za odpověď s pozdravem.
Viola, Hustopeče
Odpověd
Dobrý den, Při onemocnění dna se z koření nesmí konzumovat: pepř, paprika, nové koření, tymián, muškátový květ, muškátový oříšek, bobkový list a zázvor. Oregano, saturejka, kari koření můžete konzumovat. Potraviny jako jsou ořechy mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy, arašídy, para ořechy a keshu ořechy konzumovat můžete. Semínka sezamová, lněná, dýňová a slunečnicová také můžete konzumovat. Stejně tak i česnek, rajčata a papriku. U diety při dně se vylučují masové vývary, masové šťávy, mladá masa, mořské ryby, sardelky, sardinky, slanečci, kaviár. Z rostlinných produktů je to špenát, chřest, zelený hrášek, fíky. Dále je nevhodné silné kakao, silný ruský čaj, černá káva, čokoláda, alkoholické nápoje. Můžete vyzkoušet naše jídelníčky s kódem DNA-1 a DNA-2. Jídelníčky obsahují rozpis stravy a přesný technologický postup při přípravě pokrmů.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz