Dotaz
Dobrý den, píši jen ohledně dotazu, zda-li si myslíte, že by mi malé tetování na zápěstí bránilo v práci v nemocnici na pozici nutriční terapeutky. Děkuji moc za odpověď.
Markéta, Praha
Odpověd
Může to být spíš věc osobního názoru, někomu, ať už je to ve stravovacím provozu nebo na oddělení, se tetování nemusí zamlouvat. Pokud budete pracovat ve stravovacím provozu a budete v kontaktu s potravinami, měla byste mít zdravotní průkaz a také doporučuji pořádně si přečíst Vyhlášku č. 137/2004 Sb., §38 – §54 HACCP – kritické body, zejména paragraf o osobní hygieně. § 50 Pro výkon činností epidemiologicky závažných při provozování stravovacích služeb, výrobě potravin a uvádění potravin do oběhu se stanoví tyto zásady osobní hygieny: a) pečování o tělesnou čistotu a před započetím vlastní práce, při přechodu z nečisté práce na čistou (například úklid, hrubá příprava), po použití záchodu, po manipulaci s odpady a při každém znečištění si umýt ruce v teplé vodě s použitím vhodného mycího, popřípadě dezinfekčního prostředku, b) nošení čistých osobních ochranných prostředků odpovídajících charakteru činnosti, zejména pracovní oděv, pracovní obuv a pokrývku hlavy při výrobě potravin a pokrmů. Udržování pracovního oděvu v čistotě a jeho vyměňování podle potřeby v průběhu směny. Při pracovní činnosti vyžadující vysoký stupeň čistoty nebo při vyšším riziku kontaminace používání jednorázových ochranných rukavic a ústní roušky, e) zajištění péče o ruce, nehty na rukou ostříhané na krátko, čisté, bez lakování, na rukou nenosit ozdobné předměty.
nutriční terapeutka redakce dietologie.cz