transparent
Jak zhubnout
Kdy naposledy by se mělo jíst
Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí
Dieta modelek je vhodná k pročištění těla, ne na hubnutí
Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
U rýžové diety hrozí jistý jo–jo efekt
Držení Dukanovy diety je vyčerpávající a svazující
Tukožroutská dieta zpomaluje metabolismu těla
Mléčná dieta vede k nesnesitelnému hladu a zpomalení metabolismu
Dlouhodobá Margitova dieta zvyšuje riziko zdravotních komplikací
Dělená strava není dieta, ale životní styl
Při 90ti denní rozlišovací dietě je hlad díky nevhodné skladbě potravin
U osmihodinové diety nejenže nezhubnete, ale dokonce přiberete!
Citronová dieta je jednostranná dieta, nic se nemá přehánět ani citróny :-)
Mrkvová dieta vede k poškození zdraví a jo–jo efektu!
Cviky při maďarské dietě, využití glykemického indexu
Celozrnná dieta vede k nadbytečnému příjmu energie
Striktní časy jídel u revoluční diety Venice A. Fultona jsou stresující
Proč hubnout jen 5 týdnů u pětifaktorové diety? Pět faktorů jo-jo efektu.
Co si dám k jídlu na firemní akci když mám pytlíkovou dietu?
Dieta baletek ubírá fyzickou a psychickou kondici a vede k anorexii
Jablečná dieta způsobuje kyselou stravu a pálení žáhy
Americká dieta je jednou z drastických redukčních diet
Salátová dieta je jednorázová a vede k jo-jo efektu
Paleolitická strava není dieta ale životní styl dle stylu pravěkého člověka
Jednostranná rajčatová dieta vede k jo-jo efektu
Jednorázová grapefruitová dieta vede k jo-jo efektu a pálení žáhy
Žlučníkový záchvat při vajíčkové dietě způsoben nadměrnou produkci žluči
Dieta fen šuej není redukční dieta ale filozofický směr způsobu života
Dieta 309 neodstraňuje příčinu zvýšené hmotnosti vede k jo-jo efektu
Zdravotní problémy z nedostatku živin u diety podle Jennifer Aniston
Při newyorské dietě bývá hlad, což vede ke zpomalení metabolismu.
Dieta Angeliny Jolie zpomaluje metabolismus kvůli hladu
Krátkodobá intervalová dieta vede k jo-jo efektu a zpomalení metabolismu
Breussova dieta není dieta na hubnutí, ale očistná kůra
Plážová dieta ochuzuje jídelníček – zakazuje potraviny s vysokým glykemickým indexem
Bramborová dieta nezaručuje pestrou stravu, hrozí hlad a jo-jo efekt
Jednostranná dieta Victorie Principal je hladovka – zpomalí se metabolismus
Cambrige diet má velmi nízky příjem energie cca 3000 kJ hrozí tak jo-jo efekt
Po krátkodobé banánové dietě je jistý jo-jo efekt a nechuť na banány
Při jednostranné jogurtové dietě určitě nezhubnete
Jednorázová proteinová dieta má nadbytek bílkovin a nedostatek sacharidů
Limonádová dieta je hladovka vede k bolesti hlavy, únavě a vyčerpaní
Bodová dieta nebere do úvahy skladbu stravy jen počítání bodů
Nízkosacharidová Atkinsonova dieta může způsobovat zácpu kvůli skladbě potravin
Obezitologické centrum
Cizrna na oběd při hubnutí, energetická hodnota
Kolik denně příjímat bílkovin tuku sacharidů kJ
Kolik kalorií příjímat za den
Kolik sacharidů za den při posilování
Potravinové doplňky
Kniha čtyřhodinové tělo – Timothy Ferriss
Jak udržet váhu a jíst zdravě
Čocka, fazole při redukci váhy
Pobyt, tábor, lázně pro redukci váhy
Dieta při denním a nočním směnném provozu
Zadržování vody v těle
Nízkosacharidová dieta
Speciální sacharidová dieta (SCD)
Metoda VacuPress
Neplnohodnotá a nevyvážená 90 ti denní rozlišovací dieta
Strava na zpevnění svalů
Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, redukční dieta
Re: Hormonální antikoncepce Mirena, nadváha, posilovací stroje
Hormonální léčba při dietě
Obezita a slinivka
Obezita u dětí
Bazální metabolismus
Vliv správného výběru svačiny na metabolismus
B12-milgamma a bazální metabolismus
Hladovění není dieta pro zdraví
Jak začít jíst po přísné dietě aby nedošlo na jo–jo efekt
Jo-jo efekt 1
Jo-jo efekt 2
Tvarování postavy
Vyvážená strava
Hýždě a bříško
Optimální váha
Diabetologická a obezitologická ambulance
Záchvatovité přejídání
Obézní dítě
Nepravidelná strava a nadváha
Velká nadváha BMI=38
Snížená funkce štítné žlázy, dietní režim
Dieta u hypofunkce štítné žlázy
Štítná žláza a nadváha
Anémie vitamínu B12 a nadváha
Artróza při nadváze, obezitě
Mám nadváhu, jak správně hubnout?
Redukce váhy je změna způsobu života
Dlouhodobá nadváha
Jak zhubnout přes břicho, cviky na břicho
Jak zhubnout – redukce hmotnosti
Jak zhubnout 5 kg
Jak zhubnout při antikoncepci
Jak zhubnout stehna, cviky na stehna
Jak zhubnout 14 kg a být štíhla
Jak zhubnout, špatná životospráva
Jak zhubnout do plavek, hubnutí do plavek
Jak zhubnout břicho, ploché břicho
Jak zhubnout boky a pas
Problém s váhou, tlustá stehna a polštářky na bokách pasu
Zhubněte jednou provždy – Antonie Mačingová
Zhubnout kila
Dietní plán jak zhubnout do léta
Hubnutí po těhotenství
Prášky na hubnutí, léky na hubnutí
Hubnutí po porodu
Hubnutí při kojení
Dieta při kojení, jídelníček při kojení
Cvičení při kojení, cviky při kojení
Dieta při kojení s dostatkem živin
Antikoncepce a nadváha
Hubnutí s antikoncepcí
Vedlejší účinky při antikoncepci Lindynette 20 – zadržování vody v těle
Hubnutí dieta, dieta na hubnutí
Bezlepková dieta u mentální anorexie, bulimie a hubnutí
Jídelníček po léčbě anorexie
Závislost na sladkém při hubnutí
Dieta po porodu, hubnutí po porodu
Dieta na hubnutí, zdravé hubnutí
Diety na hubnutí
Dietní jídla, dietní jídelníček, dietní recepty
Dietní recepty na hubnutí
Nechutenství k jídlu, možné příčiny a následky
Dietní oběd, dietní večeře
Rychlé hubnutí, jak rychle zhubnout
Správný jídelníček u diety
Dietní jídelníček, zdravý jídelníček
Dietní potraviny, dietní pokrmy
Jídelníček na hubnutí, zdravé hubnutí
Dietní jídelníček na hubnutí
Dietní úprava jídelníčku
Hubnutí jídelníček a metabolismus
Tukožroutská dieta, tukožroutská polévka
Redukční dieta a intolerance laktózy
Drastická dieta
Mléčná dieta, mléčný nesmysl
Mléčná jednodenní dieta
Přísná dieta a jojo efekt
Rychlá dieta je nesmysl
Cviky na celulitidu cvičte každý den
Celulitida jak na ni s dietou
Dietní výživa / Dietní, dietologická poradna / Jak zhubnout / Nebezpečné diety a zdraví škodlivé hubnutí / Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků
Dotaz
Dobrý den, byla jsem vždy štíhlá, ale díky snížené funkci štítné žlázy jsem přibrala a nyní při výšce 173 cm vážím 92 kg a nemůžu zhubnout. Pohyb mi nedělá potíže, v práci mám pohyb a ještě mám zahrádku a občas si zajedu do Prahy do fitka. Na internetu jsem našla šestidenní dietu, ta se mi líbí, protože sedmý den je možné sníst cokoli, těch šest dní už to nějak vydržím jíst méně. Mám totiž ráda dobré jídlo a také jsem velká milovnice čokolády. Ale než se do této diety pustím, držela jsem několik diet, sice jsem zhubla, ale vždy jsem zase nabrala víc než před dietou, chci znát Váš názor na šestidenní dietu. Děkuji.
Jana, Beroun
Odpověd
Vážená paní, hubnutí při snížené funkci štítné žlázy je sice pomalé, ale není nemožné. Podstatou redukční diety není něco vydržet a potom se zase vrátit ke starým nesprávným stravovacím návykům, které jsou příčinou obezity, ale hubnutí znamená změnu stravovacích návyků a změnu životního stylu. Podstatou redukční diety je pravidelná strava, rozdělená do 5–6 menších porcí, vybírají se potraviny a jídla s nižším obsahem tuků a cukrů. Jednoduché sacharidy (řepný cukr, třtinový cukr, glukopur, aj.) se nahrazuji buď sladkým ovocem nebo přírodním sladidlem zvaným stévie (jedná se o rostlinu, kterou lze pěstovat v květináči, její listy mají sladkou chuť a zanedbatelné množství kalorií. Umělá náhradní nekalorická nebo méně kalorická sladidla sice obsahují malé nebo nulové množství kalorií, ale bývá po nich hlad a jsou to chemické látky. Z nápojů se vybírají neslazené, nekalorické nápoje, např. voda z vodovodu, stolní vody bez příchuti, nekoncentrované neslazené čaje. Co se týká šestidenní diety, její nevýhoda spočívá v podporování starých stravovacích návyků, které vedou k obezitě. Šestidenní dieta je založena na nesprávném principu: šest dní se dodržují pravidla redukční diety, těch šest dní je třeba to nějak vydržet a sedmý den je doporučeno se vrátit ke starým stravovacím návykům a dopřát si hojně tučná, smažená, sladká jídla, sladkostí, jídla z fast foodů, aj., tj. jídla, která jsou po celých šest dní zakázaná. Šestidenní dieta nevede ke změně stravovacích návyků, v tom je její chyba. Po držení šestidenní diety lze sice zhubnout, ale po návratu ke starým stravovacím návykům je jisté, že svá pracně shozená kila naberete zpět a ještě s vysokou pravděpodobností naberete více kil, než shodíte šestidenní dietou. Vaším cílem je nejen zhubnout, ale udržet si svoji sníženou hmotnost. K tomu je potřeba změna stravovacích návyků, týká se i pitného režimu, spánku, odpočinku, Váš pohybový režim je dostatečný, jen mám malou připomínku. V zimních měsících není na zahrádce práce, doporučuji po dobu zimních měsíců nahradit práci na zahrádce jinou pohybovou aktivitou. Nejpřirozenějším pohybem je rychlá chůze. Aby Vaše tělo při rychlé chůzi spalovalo tělo, a vy jste hubla, je třeba provozovat rychlou chůzi minimálně 30 minut v kuse. Co se týká čokolády, můžete si občas dopřát v malém množství (3–4 čtverečky) kvalitní hořké čokolády, tj. čokolády s minimálně 75% obsahem kakaa. Tato čokoláda brzy vyvolá pocit sytosti, takže jí nesníte mnoho. Kvalitní hořká čokoláda obsahuje množství prospěšných látek pro tělo. Mléčným čokoládám, bílým čokoládám, čokoládám na vaření a hořkým čokoládám, které obsahují méně než 75 % kakaa, a různým imitacím čokolády (čokoládové pochoutky, čokoládové polevy, apod.), je doporučeno se raději vyhnout pro jejich vysoký obsah kalorií. Rovněž je vhodné se vyhnout sušenkám a různým cukrovinkám, které jsou též bohaté na kalorie. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat vzorový jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz