Dotaz
Dobrý den, slyšela jsem, že moderátorka Eva Jurinová zhubla po pytlíkové dietě. Také bych ráda zhubla. Prosím o informace, co se může jíst při pytlíkové dietě a co ne a kde se dá tato dieta sehnat? Děkuji.
Katka, Olomouc
Odpověd
Vážená paní, neshánějte si nic k této dietě. Pytlíková dieta je konzumace pouze předepsaného jídla v pytlících nebo v krabičkách. Výhodou pytlíkové diety je připravené určité jídlo v přesně daných porcích. Díky tomu je zajištěna správná volba potravin i přesné dodržování porcí. Nevýhodou je kromě ceny (jedna sada pytlíkové diety stojí kolem 2000,- Kč, jedna sada pytlíkové diety je na jeden nebo na dva týdny) krátkodobost pytlíkové diety. Po držení pytlíkové diety sice zhubnete, ale jakmile se vrátíte ke způsobu stravování, na který jste zvyklá, opět přiberete. Další nevýhodou pytlíkové diety je nemít možnost jít na různá setkání, firemní akce, kde se konzumuje jídlo, tam není zrovna nejvhodnější konzumace jídla v krabičce. A sedět tam pouze u sklenice minerálky nebo sodovky je také trapné. Běžná redukční dieta doporučuje v těchto případech jídlo s nižším obsahem kalorií, které je místo oběda nebo večeře, různé zeleninové nebo i ovocné saláty, jako nápoj kromě minerálky a sodovky též neslazený čaj, neslazenou kávu, ovocné neslazené džusy, nejlepší jsou tzv. fresh džusy, tj. džusy z čerstvé ovocné šťávy. Chcete-li trvale zhubnout, je třeba odstranit příčinu Vaší zvýšené tělesné hmotnosti, tj. změnit stravovací a režimové návyky, které byly příčinou Vaší zvýšené tělesné hmotnosti. Informace o stravě při hubnutí můžete najít na našich webových stránkách nebo si v případě Vašeho zájmu můžete u nás objednat vzorový týdenní jídelníček dle Vašich potřeb, který bude pro Vás ukázkou, jak se stravovat. Součástí jídelníčku jsou i dietní recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz