Dotaz
Dobrý den, držím mléčnou dietu, zítra mám poslední den této diety. Zhubla jsem, ale ještě potřebuji shodit aspoň 8 kg. Myslíte si, že je dobrý nápad hned od pozítří začít s tukožroutskou dietou nebo mám nějaký čas počkat? A jak dlouho? Prosím, poraďte mi, děkuji.
Kamila, Pllzeň
Odpověd
Vážená paní, střídat dietu jednu za druhou není při hubnutí vhodné, ať už se jedná o mléčnou dietu nebo o tukožroutskou dietu. Podstatou redukční diety je změna stravovacích návyků, nikoli konzumace tukožroutské polévky. Při tukožroutské dietě se konzumuje hlavně tukožroutská polévka. Tukožroutská polévka obsahuje hlávkové zelí, cibuli, celer, rajčata, zelené papriky, zeleninový bujón a bylinky. Tukožroutská dieta je jednostranná strava s vysokým obsahem vlákniny, některých vitamínů a minerálů, ale se zanedbatelným obsahem bílkovin, tuků a sacharidů. Tukožroutská dieta má velmi nízké množství kalorií, tělo reaguje na drasticky snížený příjem energie zpomalením metabolismu. Metabolismus je zpomalen i tehdy, když už jste skončila s držením tukožroutské diety a jíte opět běžnou stravu. Díky zpomalenému metabolismu si tělo vše ukládá do tukových zásob a následkem toho přiberete a budete vážit více, než před držením diety. Držení další redukční diety není řešení, opět se dostaví známý a obávaný jo-jo efekt. Redukční dieta znamená jíst pestrou stravu, rozdělenou do 5–6 menších denních porcí, vyhnout se sladkým a tučným jídlům, pít vhodné nápoje a udělat si čas na dostatek vhodného pravidelného pohybu. V případě Vašeho zájmu si můžete na našich webových stránkách objednat jídelníček na redukční dietu, součástí jídelníčku jsou i recepty nebo můžete využít naší službu výživový poradce. Bližší informace najdete na našich dietních webových stránkách. Děkuji za Váš dotaz a těším se na Vaše další případné dotazy nebo připomínky.
Evžena Janovská DiS z redakce@dietologie.cz